Lo único que tiene de decente es que parece -con mucha imaginación- una escena de sexo oral (dos personas de perfil, frente a frente, la de la izquierda de pie y la otra agachada). Pero aún eso no le quita lo apestoso. Como dijo un broder mío diseñador: "me recuerda a lo peor de los 80's". Y, según las versiones no oficiales, el diseño de este cacharro visual costó quinientas mil libras (cerca de siete millones de pesos). Jamás veo las olimpiadas -y en general ya no veo ningún deporte- pero sobre todo detesto el marketing político y corporativo que las rodea. Como dicen sabiamente mis cuates Captain Hate y Pedantic Wretch de JazzCorner: "politicians are maximum whores and the possibility of them hosting an international slobber-fest gets them very moist in their private parts. Who cares if every city has had major financial problems in accomodating these bullshit spectacles; the taxpayers can all pony up for it. Plus they'll be able to reward their asshole construction buds and give out a bunch of patronage jobs to their otherwise unemployable deadbeat supporters. It's just like the bullshit convention business that cities of idiots are always on the make about, just expanded about a gazillion orders of magnitude"; y por si esto fuera poco: "apparently some 2,000,000 people have been evicted over the past 20 years in order to make space for destined-to-become-useless-ghost-town Olympic sites, over half of these in China for Beijing 2008. There is never any consultation in advance; the media simply announce that the whole population is 'delighted' to be hosting the games." Así es. Y qué lindo que al fin está muriendo la ley televisa.
sábado, junio 09, 2007
Uno de los peores logotipos que he visto
Lo único que tiene de decente es que parece -con mucha imaginación- una escena de sexo oral (dos personas de perfil, frente a frente, la de la izquierda de pie y la otra agachada). Pero aún eso no le quita lo apestoso. Como dijo un broder mío diseñador: "me recuerda a lo peor de los 80's". Y, según las versiones no oficiales, el diseño de este cacharro visual costó quinientas mil libras (cerca de siete millones de pesos). Jamás veo las olimpiadas -y en general ya no veo ningún deporte- pero sobre todo detesto el marketing político y corporativo que las rodea. Como dicen sabiamente mis cuates Captain Hate y Pedantic Wretch de JazzCorner: "politicians are maximum whores and the possibility of them hosting an international slobber-fest gets them very moist in their private parts. Who cares if every city has had major financial problems in accomodating these bullshit spectacles; the taxpayers can all pony up for it. Plus they'll be able to reward their asshole construction buds and give out a bunch of patronage jobs to their otherwise unemployable deadbeat supporters. It's just like the bullshit convention business that cities of idiots are always on the make about, just expanded about a gazillion orders of magnitude"; y por si esto fuera poco: "apparently some 2,000,000 people have been evicted over the past 20 years in order to make space for destined-to-become-useless-ghost-town Olympic sites, over half of these in China for Beijing 2008. There is never any consultation in advance; the media simply announce that the whole population is 'delighted' to be hosting the games." Así es. Y qué lindo que al fin está muriendo la ley televisa.


